poniedziałek, 6 maja 2013

TUTORIAL - decoupage na drewnianych podkładkach

Witajcie, dziś zaprezentuję Wam tutorial "z działu" decoupage.
Jak wiecie w tym miesiacu obchodzimy Dzień Matki -
może ktoś za Was skusi się na wykoananie dla niej takiego właśnie prezentu :)

Pracowałam na drewnianych podkładkach pod kubki, zaraz wyjaśnię
jak krok po kroku powstawały a tymczasem zerknijcie na efekt końcowy:


A teraz zacznijmy od początku, będziecie potrzebować:

- drewniane podkładki + ewentualnie pudełko na nie do kompletu
- farby akrylowe; ja wybrałam biel i czerwień
- drobnoziarnisty papier ścierny
- papier do decoupage; ja wybrałam cieniutki papier 
idealny do klejenia na większych powierzchniach 
w moich ulubionych kwiecistych motywach
- klej do decoupage
- nożyczki
- linijka
- gąbeczki do tapowania
- pędzel
- lakier zabezpieczający




 Moi mali pomocnicy :)


 Zaczynamy od pomalowania  podkładek za pomocą gąbeczek. 
Przednią część malujemy na biało, bo tam nakleimy papier, 
a spodnią na kolorowo. Ja nałożyłam biel na jedną część podkładki, 
czerwień na drugą i gąbeczką cieniowałam do uzyskania pożądanego efektu...


Po wyschnięciu przeszlifujcie całość papierem ściernym.


Następnie wytnijcie z papieru kwadraty odpowiedniej wielkości, 
posmarujcie klejem do decoupage białą część podkładki 
i ostrożnie połóżcie na niej wycięty kwadracik papieru.
Teraz delikatnie dociskamy papier do powierzchni i smarujemy ostatnią 
warstwą kleju. Należy zwrócić szczególną uwagę na brzegi podkładek.
Po wyschnięciu kleju wystający papier możemy usunąć za pomocą papieru ściernego.



Teraz pozostaje nam już tylko polakierowanie kilkoma 
warstwami lakieru zabezpieczającego.A gdy wyschnie... :)



 

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajne ale...dla kogo jest ten instruktaż? ;p, osoby które się znają na technice nie potrzebują, dla osób które się nie znają a chciałyby jest zbyt ubogi w informacje (głównie jakie środki kupić na rozpoczęcie przygody z decoupage'm, żeby nie wydać to od razu pół majątku, produkty której firmy są lepsze i takie tam tajemnice warsztatu...;p)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jaglana, dziekuje za komentarz, tutorial jest dla osób pasjonujących się techniką decoupge. Dla tych, którzy znają się i pierwsze kroki mają za sobą może znajdą inspiracje lub przydatne wskazówki, a dla tych którzy "raczkują" mam nadzieję, że okaże się źródłem wiedzy. Nie sposób w tutorialu zawrzeć wszystkich info nt wszystkich produktów itp. Tu radziłabym zapisanie się na stacjonarny kurs:) pozdrawiam

      Usuń
  2. Jagiana to jest propozycja wykonania preznetu np na dzień matki ..... jeśli jesteś zainteresowana tą techniką napisz do Deco Rose .. ona z pewnością podzieli sie z tobą wiedza na temat tej techniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie :).. Kiedyś takie robiłam, teraz nabrałam ochoty na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny prezencik dla mamy i nie tylko :)
    Bardzo fajny pomysł z tym decu :)
    Muszę kiedyś spróbować.
    Dziękuję za lekcję pokazową :)

    OdpowiedzUsuń

dziękujemy, że jesteś z nami :) - DT PC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...